2010. december 15., szerda

Antik Rado

Sajnos egy gyenge pillanatomban ezt is föltettem a netre, hát nem elvitték? Pedig nem adtam olcsón... Sebaj vettem helyette mást... 1917-ben alapított, izgalmas, drága márka ősi darabja, még a werk se jelzett, csak a számlapon van felirat. Szerintem ekkor még a Rado is beszállítóktól vett mindent, csak feliratozta az óráit... Ezt a feltevésemet támasztja alá egy a vaterán később talált Exacto óra, ami gyakorlatilag kiköpött mása az én ex radomnak, biztos vagyok benne, hogy a szerkezet is ugyanolyan... lásd a 3. fotót!


2 megjegyzés:

  1. Tudomásom szerint az Exacto is egy márkája volt a Schlup & Co. gyárnak, mint pl. a Rado, de később átkeresztelték őket Radora, mivel volt azonos nevű másik óragyár Amerikában, ezért lehet a "hasonlóság"

    VálaszTörlés
  2. Az Exacto márka az 1920-as évektől létezik. Ezek az órák a Schlup testvérek által 1917-ben Lengnauban alapított Schlup & Co. manufaktúrában készültek. A lengnaui műhelyt 1957-ben vette meg Paul Luthi, aki 1947 óta ott dolgozott, az ötvenes évek eleje óta igazgatóként működött, mellesleg Schlup-lány volt a felesége.
    A saját néven árusított órák ötlete már 1954-ben megfogalmazódott Luthiban,de addig csak kis szériában készült órákat forgalmaztak Exacto néven. Részben névhasználati problémák (az Egyesült Államokban volt már ilyen néven bejegyzett cég), részben az egyedibb nevet akaró Luthi ötletének köszönhetően 1957-ben megszületett a Rado márkanév. Az új márka legelső órái csupán Rado-feliratú számlappal ellátott Exactok voltak, de már az első év vége felé megjelentek az új fejlesztésű szerkezetekkel ellátott Rado órák és innentől kezdve az Exacto mint önálló márka háttérbe szorult, de tagadhatatlan tény, hogy az Exacto volt előbb és abból fejlődött ki a Rado mint önálló márka.

    VálaszTörlés