2011. július 23., szombat

chronométre

Szép bicolor számlapos antik zsebóra a következő darab, hangzatos, de alaptalan márkanévvel... Ugyan egész jó werk van benne, de a kronométerhez a nevén kívül semmi köze. A kronométer gátszerkezet egy speciális nagyon nagy pontosságot biztosító gátszerkezet megoldás, melyet különleges órákban használtak... pl. hajó órában, ill. felső kategóriás zseb és karórákban is... A kronométer pontosság pedig egy másik fogalom, olyan mechanikus órák kaphatták meg, melyek napi max. 3 másodperc pontatlanságot mutattak... Amúgy ma már ezt elég sok hétköznapi óra is tudja...

2 megjegyzés:

  1. Nekem is van egy hasonló karórám
    http://orak.comlu.com/index.php/site/page?view=chronometre

    VálaszTörlés
  2. Megnéztem, szép, nekem beépítésnek tűnik, a szerkezet szerintem régebbi mint a tok... a számlap is utángyárott jellegű... szerintem egy régebbi aranyórából megmaradt werket tettek tokba úgy a 20-as években...

    VálaszTörlés