2010. október 18., hétfő

CITIZEN

A japán órák közül két típus ismert leginkább... én a citizent szeretem jobban, valahogy a seiko formavilága távol áll tőlem, hiába az híresebb márka... Talán ha az 5-ös automata design-ja nem lenne olyan butácska...
Ez a konkrét darab különösen fontos számomra, ugyanis ennek a modellnek köszönhetem, hogy elkezdem órákat gyűjteni... Még iskolás voltam, mikor valaki adott egy adag hibás órát egy narancssárga CREME21-es dobozban, játszani... volt ott néhány stiftankeres svájci borzalom, egy-két orosz, na meg ez a citizen (ill. nem ez, hanem egy pont ugyanilyen...) Próbáltam szerelgetni őket... de a citizent nem bántottam... csak bámultam a gyönyörű werket... később sikerült kideríteni, hogy nincs más baja, "csak" a hajszálrugó hiányzik belőle... Pár év múlva egy barátom azt monda: "figyi elviszem egy órás ismerőshöz..." így került az óra Hantos Balázshoz, aki tett bele egy hajszálrugót, amivel az óra hibátlan, pontos lett!!! Mikor ideadta, én csak néztem... "Nem nagy ügy,  megmértem a kerék súlyát, keresetem egy hasonló bontott kereket, áttettem a rugót, beszabályoztam... kész"... Évekig hordtam... Aztán mikor Berlinben voltam ösztöndíjjal, a fotólabor előteréből ellopta egy német hajléktalan... Bent voltam a sötétben , épp egy 1x1,5 méteres nagyítást hívtam elő... hallom kint matat valaki... hirtelen át se tudtam menni, mivel ott világos volt, a képem meg még nem volt lefixálva... mire kiértem, már ment ki a folyosóra... azt mondta a budit keresi... mikor visszamentem, vettem észre, hogy citizen eltűnt az asztalról.... bazmeg!!! rohantam ki, kámforrá vált... mázli a pechben, hogy a fotóstáskámat, az útlevelemet, pénzemet, stb. nem vette észre... Újabb 2-3 év telt el, mikor a Pecsában,  a bolhán megláttam egy ugyanolyan órát... (ez volt az) Igaz az előző egy kicsivel szebb állapotban volt, viszont ezen jelzett, gyári a korona, és működik... akár irreális áron is megvettem volna, de szerencsére ez eladót nem nagyon érdekelte, így kb. 3000 Ft volt, ha jól emlékszem... sokáig hordtam, sajnos kicsit megindult a számlap, a mutatót is újraezüstöztem egy kis használt fixírben... hát igen, hordtam... Aztán lett valami új, így ez bekerült a gyűjteménybe... Néha egy-egy napra fölveszem, sok szép emlékem fűződik hozzá...
Amúgy acél tokos, szép klasszikus sportóra ez, menetes hátlappal, 17 köves kitűnő szerkezettel (létezik 21 köves változat is...), hatalmas billegőkerékkel... A legizgalmasabb műszaki megoldás talán az, hogy az incabloc-nál nem csak a fedőkő van rugalmas foglalatban, hanem, a lyukaskő is, így az oldalirányú ütéseket is jobban bírja... Úgyhogy a sok apró betűs szöveg a számlapon nem kamu, de nem ám....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése